top of page
  • Obrázek autoraTaťána

Jasně stanovený podnikatelský záměr

aneb Jak podnikat, část 2.

Ještě předtím, než se aktivně vrhnete do práce, měli byste důkladně a s odstupem vnímat vlastní podnikatelský záměr. Nápady, poznámky, vize a hrubé náčrty pro začátek postačí. Protože podnikání, to jsou vaše vlastní myšlenky a také pouze vaše osobní zodpovědnost.

Nevrhejte se bezhlavě do byznys plánu, dokud nebudete znát naprosto konkrétní odpovědi na tyto otázky:



1. Co je mým cílem a čeho chci dosáhnout? Chci rychle chytit za pačesy krátkodobou příležitost, nebo krok za krokem budovat stabilní firmu?


2. Jsem v tom sám, nebo je nás víc? A pokud víc, věříme si navzájem? Věřím sobě a v sebe? Věřím ostatním? Mohu se na ně spolehnout?


3. Co chci prodávat nebo nabízet? Jaké služby? Jaké zboží? Mám přesnou představu?


4. Dokážu si představit svoje zákazníky? Kdo jsou a proč by si měli vybrat zrovna moji firmu? 


5. Znám svoji konkurenci? Co mne od ostatních odlišuje? V čem konkrétně je můj přínos i originalita? 


6. Co všechno potřebuji ke svému podnikatelskému úspěchu? Je to pro mne dosažitelné a reálné? Mám na to čas, energii, kapacitu lidí, potřebné zázemí (například výrobní, technologické, logistické apod.)?


7. Jaká jsou potenciální rizika v daném oboru či oblasti? Budu si umět poradit se všemi úskalími? 


Pak zavřete oči a zkuste si představit, jak chcete, aby se vaše podnikání vyvíjelo za rok a jak za pět let. Co vidíte?


Pokud si umíte zcela konkrétně a detailně představit vaši budoucnost, věříte v ni, nepochybujete a našli jste odpovědi na výše uvedené otázky, pak je ten správný čas pro tvorbu byznys plánu - první oficiální krok směrem k vašemu podnikání.

A o tom se dozvíte více v následujícím článku.

36 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page